:: Say Cheese !!! ツ ::

Monday, April 11, 2011

~ Kisah C.e.n.d.o.l ~

---> hello readers ! apabila status diri sekarang bergelar 'lepasan SPM' , maka segala apa yg nak di buat ikot kepala saye, ikot suka hati saye.. hahaha, tapiii3, sejak dua tiga hari ni kannn lepas try cendol kat kedai hari tuuu, rasa mcm nak lagi je cendol tu.. sedapppnyer kalao minum tyme tyme tgh panas terik ! gulpp gulpp, terliur sudaa.. maka al kisah cendol bermula apabila saye telah pegi ke kedai cendol hari tu.. kedai nye tak bape nak cam ler sangat no berapa.. sebab baru pegi sekali hari tuu.. so, lalu deret deret kedai tu nampak lerr sekumpulan Abg Polis sedang enak menjamu cendol masing masing.. saye ke kedai tu bsame kakaq sedara dgn hanya menaiki moto tanpa berhelmet oke ! Alamakkk ! patah balik patah balik ! polis suda pandang semacam ! (aku ckp kat kakaq sedara ku) maka dia secepat mungkin patah ler balik.. nak nak elok pulak polis polis tu tengah makan cendol kat kedai yg saye nak pegi ni.. adussss ! yerrr saye cepat panikk ! saye suruh kakaq sedara tu pi beli, takot mao turun tengok polis ramai ramai, bukan ape, takot dia saman je tak berhelmet ! tapi, akhirnyaa saye jugak yg turun pi beli, memandangkan yg bawak moto tu kakaq sedara, (sbb saye tak pandai bawak moto).. maka saye yg di belakang laa yg kene turun pi beli.. 

( maaf burok ! lukis sendiri jer  )

---> adusss yg semuaa nak pandang ni apehal ?? saye tau laa saye dtg beli cendol ni taderk helmet ! aduihh selamat kan lah aku ya ALLAH ! *cisss ! 
tiba tiba salah sorang dari mereka men swittt2 aku..


abg polis : hye dik !

aku : (senyum je)
abg polis : dajah bape ni dik ?
aku : haaa ? dajah ? da abez sekolah punn (senyum lagi)
abg polis : ooo, tak sekolah dah ? umo brape ? tu yg kat moto tu sape ?
aku : itu kazen saye, saye lepasan SPM..
abg polis : ruma dekat dekat sini jugak ke ? 
aku : aah ! sini sini je (sebenarnye ruma saye jaoh, di sbb kan takot kene saman, maka tpakse iye kan jela)

---> lepas tu cendol pulut durian yg di order tadi suda siappp.. then bayar, terus ler blaa cepat cepat.. lalu ler depan abg abg polis tadi.. aduihh kemain plak nak tenung tenung aku diaorg nih ! cungkil bijik mate tu kang ! sempat lagi cakap kat saye suh kirim salam yg dekat moto tuuu.. amboiii ! miang plak !
-the end-

p/s : moral of da story, semuaaa POLIS 'GATAL' !! 

terima kasih sudi bace -______-

No comments:

Post a Comment

:: Suke Suki Kehidupanku ::